Mija rok od powstania Centrum Marketingu

Fotografia w nagłówku
Anna Kuca-Szpytko/Fot. Łukasz Woźny
Anna Kuca-Szpytko/Fot. Łukasz Woźny

W maju mija rok od powstania Centrum Marketingu. Z tej okazji spytaliśmy szefową Centrum, dyrektor Annę Kuca - Szpytko o to co udało się do tej pory zrealizować, a co czeka nas w najbliższym czasie.

- Wśród rzeczy którymi możemy się pochwalić jest z pewnością nowy film promocyjny, zrealizowany w zupełnie innej stylistyce, bez słów, dat, statystyk, za to pełen emocji – mówi dyrektor -  Film ,,UAM. Przygoda życia” pomyślany jest jako element przemyślanej ogólnopolskiej kampanii rekrutacyjnej, którą chcemy przeprowadzić w tym roku. Aktorami są nasi studenci wyłonieni podczas specjalnego castingu.

W ramach Centrum Marketingu stworzono też aplikację mobilną, - interaktywny przewodnik dla studentów pierwszego roku, który m.in. pomaga w orientacji w mieście i zapewnia dostęp do poczty i kalendarza. Realizowany jest też projekt Ambasador, w którym nasi studenci podczas targów, wizyt, spotkań w szkołach,  opowiadają o uczelni swoim nieco młodszym kolegom i zachęcają do podjęcia nauki u nas. Program świetnie się rozwija i daje pierwsze efekty.

Z pewnością spora zmiana nastąpiła w redagowaniu Życia Uniwersyteckiego – odświeżono layout. Ruszyła strona uniwersyteckie.pl skupiająca informacje z całej uczelni. Dynamicznie rozwija się też FB miesięcznika.

- A skoro o mediach społecznościowych mowa, to nasz ogólnouczelniany profil zamknął ubiegły rok zasięgiem prawie 4,5 mln! – mówi dyrektor Szpytko -  Rozwijają się też Instagram i Snapchat, a liczba publikacji w mediach poznańskich i ogólnopolskich wzrosła o ponad 20%. Bardzo nas to cieszy zwłaszcza, że wkrótce, po wielu miesiącach prac,  zostaną publicznie zaprezentowane nasze nowe projekty: fotoportal i sklep internetowy.

Fotoportal będzie ogólnie dostępną platformą promocyjną, na której można będzie znaleźć i pobrać zdjęcia dotyczące naszego Uniwersytetu. Znajdziecie tam Państwo bardzo interesujące zdjęcia archiwalne, niektóre wcześniej w Polsce niepublikowane!

W najbliższych tygodniach uruchomiony zostanie także sklep internetowy, w którym zewnętrzni klienci będą mogli kupić gadżety promocyjne, a przy okazji stopniowo będzie wzbogacana i odświeżana ich oferta.

- W tej chwili trwają  intensywne pracuje nad koncepcją programu lojalnościowego (który okazał się bardziej złożony niż sądziliśmy) – dodaje dyrektor Anna Kuca-Szpytko. - Do końca czerwca zaś uzyskamy wyniki badań wizerunkowych, które posłużą nam jako punkt wyjścia do stworzenia strategii promocji.

Centrum uczestniczy też w pracach nad nowym serwisem WWW, szuka pieniędzy na projekt ,,UAMek wiedzy” promujący naukę, przygotowuje ogólnouniwersyteckie Drzwi Otwarte i Wielkie Dyktando. Do tego każda  z sekcji Centrum Marketingu robi to wszystko, co dawniej, m.in. Poznański Festiwal Nauki i Sztuki, Noc Naukowców, bierze udział w 8 imprezach targowych. Do tego dochodzą wydawnictwa, Kolorowy Uniwersytet  i wiele innych. Dzieje się!

- Czy to dużo, czy mało? Chcielibyśmy więcej, ale nauczyliśmy się, że nie wszystko udaje się zrealizować od razu.  A największy sukces? To, że udało się nam stworzyć świetny zespół ludzi kompetentnych, zaangażowanych i w dodatku lubiących się nawzajem – mówi dyrektor - To świetny prognostyk na przyszłość.

Sto lat UAM Ogólnouniwersyteckie